Technische en praktische informatie webinar

  • Hoe inschrijven?
    Je schrijft je vooraf in via onze website en duidt aan welke webinar(s) je wil volgen. Vijf dagen voor het webinar ontvang je een mail om je te registreren. Schreef je pas de laatste dagen voor het webinar in, dan ontvang je deze mail op de dag van het webinar zelf. 
    Na registratie ontvang je een mail met je persoonlijke link om de lezing online te volgen.

    Om je in te schrijven en nadien te registreren, gebruik je je e-mailadres. Kijk zeker de schrijfwijze na. 
    Deelnemen aan het Webinar is gratis en kan anoniem. Indien je anoniem wil deelnemen, kan je een fictieve naam ingeven. Andere deelnemers zullen sowieso je naam en e-mailadres niet kunnen zien.

  • Wat heb je nodig?
    - een computer, laptop, tablet of smartphone 
    - internetverbinding
    Hoe beter je verbinding met het internet, hoe beter je het Webinar zal kunnen volgen. Bij een trage of onregelmatige internetverbinding kan het zijn dat de sessie hapert en je sommige stukken beeld en/of klank helemaal niet of met vertraging ontvangt. Je volgt de lezing dus best niet wanneer je onderweg bent of wanneer je enkel een zwakke wifi-verbinding hebt.

    Een kwartier voor het begin van elk Webinar beginnen we met beeld en geluid uit te zenden. Zo kan je je als deelnemer inloggen op de online lezing en kan je uittesten of je het geluid goed ontvangt. Loopt er toch iets mis, dan heb je nog even tijd om de praktische tips door te nemen en eventuele technische problemen op te lossen.

  • Wat bij technische problemen?
    Ondervind je technische moeilijkheden bij het volgen van het Webinar?
    Hieronder vind je een handleiding die een overzicht biedt van de verschillende stappen om in te schrijven en de werking van het programma toelicht.
    Handleiding deelnemers webinar

    Hieronder vind je ook een antwoord op de meest gestelde vragen over het volgen van de Webinars. 
    Veelgestelde vragen Webinars